Dit verslag mag je niet missen. - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van hildeenmaykel reis - WaarBenJij.nu Dit verslag mag je niet missen. - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van hildeenmaykel reis - WaarBenJij.nu

Dit verslag mag je niet missen.

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg hildeenmaykel

07 Maart 2013 | Maleisië, Kota Kinabalu

We verblijven nog een aantal dagen bij Ome Rudi en Tante Rosie. De laatste dagen in Nieuw Zeeland zitten er al weer bijna op. In totaal zijn we van 5 December tot 19 Februari in Nieuw Zeeland geweest.. We hebben alles gezien wat we wilde zien en zijn weer klaar voor het volgende land. Voordat we naar Borneo, Kota Kinabalu vliegen verblijven we nog 1 dagje in Singapore als tussenvlucht. Ome Rudi zet ons af bij de luchthaven en we bedanken ze voor de geweldige tijd en de gastvrijheid. We zijn ontzettend verwend en we hopen ze snel een keer bij ons in Holland te zien !

De superdeluxe luchthaven van Singapore verwelkomt ons weer en binnen een paar minuten staan we weer in de moderne metro ( die we inmiddels goed kennen ) op naar ons Hostel. Voor het eerst sinds 7 maanden gaan we een keer goed shoppen. En het is nodig ! Door het “beperkt” aantal kledingstukken die je mee kunt nemen op wereldreis en die de “was”machines van India moeten doorstaan, oftewel gewoon geschrobd worden over een steen in een rivier, zijn onze kleren kapot, verkleurd, verkleind en je krijgt ze gewoon niet meer schoon. Dus we gaan naar een H&M en kopen wat nieuwe shirtjes en gooien onze oude kleren weg, je moet wel omdat je natuurlijk niet veel ruimte hebt in je backpack.
Die avond staan we al weer op het vliegveld en reizen we verder naar Borneo! Een nieuw land gaat voor ons weer beginnen en we hebben er super veel zin in.
Voor Maykel is het net als thuiskomen, dit is zijn 4de bezoekje aan Kota Kinabalu en 2 jaar terug zijn we ook naar dit land op vakantie geweest. Borneo, bekend om de ruige jungle en mooie eilandjes en natuurlijk een van de mooiste duik en snorkelspots ter wereld, Sipadan.

De vriend van Maykel staat ons al op te wachten, Mayk heeft in 2006 een half jaar stage gelopen in Kota Kinabalu en is sindsdien erg goed bevriend met Black. Hij brengt ons naar ons hostel, “Xplorer Backpackers” waar we een leuke kamer hebben voor de komende dagen.
We kennen de stad inmiddels erg goed dus we weten precies waar je lekker kunt eten en wat er allemaal te beleven is. We gaan een dagje naar Sapi Island ( een van de omliggende eilandjes langs de kust ) om lekker aan het strand te liggen. We kennen dit eiland nog goed van de vorige keer en als je een paar meter over de rotsen langs het eiland loopt heb je je eigen privé strandje.
We liggen lekker te zonnen en besluiten weer terug te gaan naar de andere kant van het eiland. Plotseling zien we een aantal duikers de zee in rennen, dus Maykel vraagt: wat is er te zien?
Whale Sharks !! roept een man en hij duikt met zijn snorkel en zwemvliezen het water in.
Zo’n 500 meter uit de kust zien we 2 boten en een aantal duikers in het water.
Mayk en ik kijken elkaar aan en denken er niet lang over na en duiken het water in. Dit willen we voor geen goud missen. Na een flink eindje zwemmen komen we aan bij de rest van de duikers. Plotseling zien we een gigantisch grote vin boven het water uit komen.. Het lijkt net alsof er een haai recht op je af komt, heel even waren we doodsbang maar gelukkig doen Whale Sharks niets en zijn het erg vriendelijke beesten. De bek komt boven en even zitten we midden in de maaltijd van het beest. Duizenden piepkleine visjes springen ons om de oren en de Whale Shark vangt ze op met zijn mond en zwemt zo langs je heen. Al snel komen we erachter dat het er 3 zijn. Een Whale Shark is zo’n 12 tot 15 meter lang. Een aantal snorkelaars pakken de vin van het grote beest vast en zwemmen een stukje mee. Dat ga ik ook eens proberen, maar zonder snorkel of bril is het beest moeilijk te spotten onder water. Uiteindelijk komt de vin boven dus ik pak hem snel vast en de walvis trekt me zo een aantal meter mee door de zee, het was super gaaf ! Na zeker 45 minuten in het water te hebben gelegen kijken we naar de kust en beseffen we dat we ook nog zeker een half uur terug moeten zwemmen. We laten de walvissen achter ons en zwemmen snel terug naar het strand. Uitgeput komen we aan land maar daar merken we niets van, we zijn nog door het dolle heen van wat we net gezien hebben. Een simpel dagje aan het strand is plotseling een van de leukste dagen van onze reis.

We gaan ook een dagje naar de film, wat hier maar €2,- per persoon kost ! En je kunt heerlijk uit eten, verse vis en scampies voor maar €4,- persoon ! Geweldig toch? Kortom, we vermaken ons hier prima ! Mama en Ruud zullen 16 maart in Kota Kinabalu landen, dus we kijken er echt naar uit en tellen de dagen af!

Maykel zegt plotseling dat ik mijn tas in moet pakken want de taxi staat om 10:00 voor de deur?
Waar gaan we naar toe dan? Dat is een verrassing!
Vol spanning staan we klaar met onze backpack en zoals Maykel al zei staat er om 10:00 een busje klaar die ons op haalt. Helaas verklapt de buschauffeur ook niet waar we heen gaan dus ik kon alleen maar afwachten! Het busje rijd de oprit op van een super luxe resort aan het strand !
Ik kijk mijn ogen uit ! Het is voor ons natuurlijk een hele tijd geleden dat we ergens “luxe” hebben overnacht dus ik ben super enthousiast. We lopen door een prachtige tuin vol bloemen, voorbij het zwembad naar de huisjes aan het strand. Zodra we de deur open doen kijk ik mijn ogen uit naar de prachtige kamer die Mayk voor ons heeft geboekt. Een groot bad met inloop douche, een groot bed en een t.v ! Speciaal omdat we 6 maart 3 jaar een relatie hebben heeft hij voor de komende 5 dagen dit resort voor ons geboekt.
Het restaurant zit pal naast het strand en je krijgt je eigen nestje waar je lekker in kunt zitten ( of liggen ) en kunt genieten van de zonsondergang ! Zodra we terug komen van ons etentje besluiten we een lekker warm bad te nemen. Ik open de badkamer deur en word verrast met een bad vol met rozenblaadjes. Ook staat er een emmer met ijs, en 2 glazen champagne!! Mayk heeft zich echt uitgesloofd en blij spring ik in het warme bad vol met rozenblaadjes. Als ik goed en wel lig komt Maykel opeens de badkamer binnen en gaat naast het bad op zijn knieën en in zijn hand heeft hij een doosje met daarin een ring...

Wil je met me trouwen?
En ik zei natuurlijk, Ja !

Liefs H&M

• 07 Maart 2013 - 16:03

Jan S:

Wat gaaf en romantisch. Onwijs gefeliciteerd !

Geniet van de voorpret !

x
    Jan

• 07 Maart 2013 - 16:05

Ester:

Jaaaaaaa!!! Gefeliciteerd lieverds! Zoooo blij voor jullie!!! Wiehoeeee!!!

Zit hier gewoon met tranen in mn ogen...ok heel heerlijk...deze emotionele zwangere is aan het huilen!

• 07 Maart 2013 - 16:05

Marcel:

H&M GEFELICITEERD ALLEBEI!!!!!!EN OOK VOOR DE BEIDE FAMILIES NATUURLIJK!! geniet ervan en goed gedaan Mayk helemaal top. Super nieuws, xxxsen vanuit hollandia. kwisthetwel haha

• 07 Maart 2013 - 16:58

Maykel En Hilde :

hallo meid wat leuk voor je en zo romanties je was gek als je nee had gezegt met zo,n romantiese man

• 07 Maart 2013 - 17:12

Hilde En Maykel:

hoi hilde en maykel,,,,wat leuk van maykel wat hij daar heeft gedaan voor jou en jullie samen dus,,,bij deze van harte gefeliciteerd en maak er ,n leuke dag van..nog eventjes en dan komt mam en ruud snip snip snip zal je mam wel doen maar dat maakt niet uit na zo,n lange tyd je niet meer gezien te hebben mag dat wel..wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie toe en maak er nog iets leuks van...heeeeel veeeeel groetjes van ome ton en tante tonny...xxxxxxxxx doeiiiiii_

• 07 Maart 2013 - 18:57

Erik:

WHAAAAAAAAAAAA XXX

• 07 Maart 2013 - 19:31

Debbie:

Jaaaaaah gefeliciteerd!
    Heerlijk stel zijn jullie, zou teleurgesteld zijn geweest als je terug was gekomen zonder aanzoek.
    Goed gedaan Mayk.
    Xxx

• 07 Maart 2013 - 21:09

Hein Wouters:

He
    Gefeliciteerd das mooi krijgen we natuurlijk een groot feest als je terug bent.
    je reis verslagen zijn geweldig om te volgen geniet er nog maar even goed van.

groetjes hein.

• 08 Maart 2013 - 20:14

Pascal:

Lieve Hilde en Maikel,

Ik heb de tranen in m'n ogen. Wat superlief en romantisch!
    Wat een mooi aanzoek op een onvergetelijke plek!

Xxx

• 08 Maart 2013 - 21:41

Fem:

Hil ik heb het al duizend keer tegen jou gezegd, ik vind jullie vanaf dag 1 het droomkoppel! Zeg het nu nog eens en dat is vast weer niet de laatste keer;)
    Ben superblij voor jullie!! Geniet van dit geluk
    Dikke kus van Fem

• 09 Maart 2013 - 11:50

Moeke&poelie:

het is weer een prachtig verslag en zoals wij onze zoon kennen heeft hij zijn zinnen eindelijk tot uitvoering kunnen brengen hilde wij zijn heel blij om jou als schoondochter te mogen verwelkomen in onze familie

knuffels en xxxxx ( schoon ) moeke en ( schoon ) poelie

• 17 Maart 2013 - 09:30

Melanie:

Heaven on earth! :-)

• 21 Maart 2013 - 19:35

Lia Van Opheusden:

Dag Hilde en Maykel,
    jullie zullen wel gedacht hebben, horen we nu nooit meer iets van onze reislustige tante ?
    Bij deze dus maar wat uitgebreid.

Allereerst natuurlijk: van harte proficiat met jullie voornemen om te trouwen.
    Ik vind het heerlijk voor jullie.

Via de verhalen van oma/opa en Geert heb ik jullie gevolgd en meegenoten.
    Ik kwam er vorige week bij oma pas achter dat het mogelijk is dat jullie mij per email verslag sturen.
    Zouden jullie dat willen doen ? Oma heeft deze mail nu doorgestuurd naar mij.

Jammer dat jullie niet goed naar Tibet konden. Was daar zo benieuwd naar geweest.

Zelf ben ik sinds jullie vertrek tweemaal naar Sri Lanka geweest, 6 weken in de zomer, ticket 2 x verlengd en deze winter nog 4 weken. Heb mijn stichting Care for Community opgezet en daar veel werk voor verzet, ook in Sri Lanka zelf gewerkt. Vooral in het noorden, in voormalig oorlogsgebied. Nog veel ellende en oorlogs vernielingen ook. Sri Lanka is een prachtig eiland, plan het nog maar in jullie vanuit Maleisië. Prachtig om low budget te reizen daar.

Ik heb het nu wat rustiger na alle hectiek rond Sri Lanka dus ga ik nu fijn al jullie verslagen nog lezen
    Nog een hele fijne tijd en misschien komen jullie nog wel een mooie plek en mogelijkheid tegen om er te wonen en te werken. Of denken jullie daar niet aan ?
    Ik weet in Sri Lanka in Kandy nog een leuk guesthouse te koop !
    Na deze ervaring zullen jullie steeds weer willen gaan reizen vermoed ik.
    Maar misschien heb ik het mis !

Heel veel liefs van tante Lia

• 08 April 2013 - 20:06

Huub En Ans:

Geweldig leuk, proficiat.
    Heb een tijdje niet op de site gekeken maar dit is een prachtig verhaal.
    Geniet van de mooie dingen die jullie nog gaan tegenkomen en nogmaals gefeliciteerd